zondag 28 april 2013

...muziek


Well you only need the light when it’s burning low
Only miss the sun when it’s starts to snow

Only know you love her when you let her go

Only know you’ve been high when you’re feeling low

Only hate the road when you’re missin’ home
Only know you love her when you let her go
And you let her go

Voor mij is poëzie, muziek. Ik vind het heel leuk om de betekenis achter een liedje te kennen. Het is bovendien nog mooier als de tekst van het lied helemaal overeenkomt met hoe je je voelt, want in muziek kan ik me helemaal laten gaan. Als ik me bijvoorbeeld droevig voel, luister ik naar een liedje dat past bij mijn situatie en dat helpt mij beter te voelen. Dat is voor mij wat poëzie is en dat vind ik vooral in muziek. 

Het liedje is van de groep Passenger. Het gaat over iets alledaags, namelijk dat je pas beseft wat je mist als je het kwijt bent. Mensen hechten te weinig waarde aan dingen die ze hebben, en eenmaal ze die kwijt zijn, beseffen ze pas hoeveel waarde het had. Ik kan mezelf ook vinden in die situatie, daarom dat ik dit stukje tekst heb gekozen.

Bron: http://www.songteksten.nl/songteksten/363065/passenger/let-her-go.htm
Auteur: Maxime Bonnaerens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten