woensdag 24 april 2013

...een gedicht "Vrienden"

vrienden

Vrienden zijn er om je te steunen,
om jou te troosten en tegen ze aan te leunen.
Vrienden zijn er om jou te helpen,
die jouw pijn voor even doet verhelpen.

Vrienden zijn er om jou blij te maken,
om jouw kwaadheid weg te kraken.
Vrienden zijn er om jou lief te hebben,
en zullen alles voor jou overhebben.

Vrienden zijn er om jou niet te bedriegen,
vrienden zullen ook nooit tegen jou liegen.
Vrienden zijn er om jou tips te geven,
en zullen jou alles wat je gedaan hebt vergeven.

Ware vrienden leer je kennen met de tijd,
ook al doe je iets verkeerd,
ze willen je niet kwijt.

Bron:  http://www.1001gedichten.nl/gedichten/47/vrienden/

Voor mij is poëzie iets persoonlijks en tegelijkertijd iets openbaars. Enerzijds heeft poëzie voor iedereen een andere betekenis. Je kan er je emoties, verhalen en gevoelens in kwijt. Anderzijds deel je het met vrienden, familie en alle mensen die je dierbaar zijn. Ik vind het bovendien heel belangrijk dat er bij het schrijven van poëzie, een boodschap wordt in verwerkt.

Dit gedicht heb ik 2 jaar geleden van mijn beste vriendin toegestuurd gekregen en sindsdien hangt het ingelijst aan de muur in mijn kamer. Het gedicht "vrienden" beschrijft de vriendschap hoe ze is tussen mijn vriendin en ik. Wanneer ik het gedicht lees, voel ik telkens heel wat gevoelens boven komen. Het doet me terugdenken aan de moeilijke momenten in mijn leven waarin mijn vriendin me steunde, maar het doet me ook denken aan de leuke momenten die we samen al hebben beleefd.

Auteur: Jolien Beeckman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten