zondag 28 april 2013

...One Tree Hill

"It all just seems so fake. This idea that good things happen to good people and there's magic in the world, and that the meek and righteous will inherit it. There's too many good people who suffer for something like that to be true. There are too many prayers that go unanswered. Every day we ignore how completely broken this world is, and we tell ourselves that it's all going to be okay, "You're going to be okay." But it's not okay. And once you know that, there's no going back. There's no magic in the world, at least today there isn't."

Poëzie is één gevoel. Het is een emotie uitgedrukt in woorden, in melodieën of in beeld. Ik voel iets aan als poëzie als ik het kan linken aan iets wat ik heb meegemaakt of een specifiek gevoel dat ik herken. Soms is poëzie ook een gedachte, een simpele gedachte die je uitdrukt in kunst. Poëzie is eerst iets wat de buitenwereld niet ziet, maar dat dan werkelijk wordt, door het uit te drukken in woorden, beelden of muziek. En als anderen zich in jouw poëzie herkennen, dan wordt het kunst.

Ik heb een citaat gebruikt van de serie One Tree Hill omdat het voor mij altijd meer is geweest dan een serie, voor mij is de hele reeks eigenlijk een verhaal van poëzie. Het zit vol met citaten van bekende schrijvers, citaten van de serie zelf,... Ik herken mezelf in veel van hun teksten, ik heb deze uitgekozen omdat ik me herinner wat er met me gebeurde als ik het hoorde. Het had een grote betekenis voor me en dat is het voornaamste in kunst en poëzie.


Bron : One Tree Hill, quote by Haley James Scott.

Auteur : L.H.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten