zondag 27 januari 2013

...een songtekst van Alicia Keys-Brand new me


It's been a while
I'm not who I was before
You look surprised
Your words don't burn me anymore
Been meaning to tell you
But I guess it's clear to see
Don't be mad
It's just a brand new kind of me
Can't be bad
I found a brand new kind of free


Careful with your ego
He's the one that we should blame
Handicraft my heart back
Got to do something after change
I thought that you'd be happy
I found the one thing I need
Why you mad
It's just a brand new kind of me
Never bad
I found a brand new kind of free

We took a long, long road to get here
It took a brave, brave girl to try
It took one too many excuses
And one too many lies
Don't be surprised, don't be surprised

If I walk a little taller
If I speak up when you're wrong
If I walk a little taller
I been under you too long
If you notice that I'm different
Don't take it personally
Don't be mad
It's just a brand new kind of me

Poezie is voor mij  muziek. Ik vind het veel mooier wanneer woorden, zinnen en  stukken tekst worden voorgezongen, want dat lijkt echter en mooier. Meestal zingen artiesten over hun leven, hun gedachtes die ze delen met de luisteraars. Muziek geeft je emoties, zoals verdrietig zijn, en geeft je kippenvel als je een mooi liedje hoort. Muziek doet iets met de mensen, iets wat we niet kunnen beschrijven, maar toch aanvoelen.  Het heelt je.

Deze muziektekst van Alicia Keys gaat over hoe ze was vroeger, hoe onzeker ze was en  hoe naïef. Totdat ze een manier zocht om uit de kast te komen. Ze is trots hoe ze nu is geworden, ze heeft zichzelf gevonden. Poëzie is een manier om je gedachten te uiten. In elke vorm dan ook . Poëzie moet je aanraken zoals muziek.

Bron http://songteksten.net/lyric/168/94814/alicia-keys/brand-new-me.html
Auteur : Sacha Bomangi


Geen opmerkingen:

Een reactie posten